بنیامینی ها ( سایت تخصصی طرفداران بنیامین بهادری )

بنیامین بهادری
بنیامینی ها ( سایت تخصصی طرفداران  بنیامین بهادری )

فعالیت های بنیامین در سال 92:

3 فروردین 92: کنسرت بنیامین بهادری هامبورگ

9 فروردین 92: کنسرت بنیامین بهادری استکهلم

10 فروردین 92: کنسرت بنیامین بهادری آمستردام

11 فروردین 92: کنسرت بنیامین بهادری کلن

16 فروردین 92: کنسرت بنیامین بهادری در کیش

27فروردین 92:انتشار مصاحبه بنیامین با همشهری ماه

11 اردیبهشت92: اکران خصوصی فیلم رالی ایرانی با حضور بنیامین

27 اردیبهشت 92: کنسرت بنیامین در پنجاه و سومین کنگره ی دندان پزشکان

30 اردیبهشت 92: جدایی بنیامین از شرکت ترانه ی شرقی و مدیر برنامه هایش محسن رجبپور

21خرداد 92: انتشار مصاحبه بنیامین با مجله برترین ها

2تیر 92: انتشار مصاحبه فرید احمدی با مجله برترین ها در مورد انتشار آلبوم بنیامین

18تیر92: انتشار مصاحبه بنیامین با مجله ترانه ماه

12مرداد 92: حضور بنیامین بهادری، فرید احمدی، علی منصوری و جمعی از هنرمندان در جشن گلریزان ویژه آزادی سازی زندانیان مالی و جرائم غیر عمدی در سالن اجتماعات شهید باهنر شهرستان ابهر

18 مرداد 92: کنسرت بنیامین در کیش

30 مرداد92: انتشار مصاحبه بنیامین با روزنامه جام جم

31 مرداد92: کنسرت بنیامین در ساری

1 شهریور92: حضور بنیامین در کنسرت حمید عسکری

5 شهریور 92: انتشار مصاحبه مصاحبه بنیامین با روز نامه جام جم

6 شهریور92: حضور بنیامین مراسم افتتاح استودیوی ضبط صدای موزه موسیقی

23 و 24 شهریور 92: کنسرت بنیامین در شیراز

9و10 و11 مهر 92: کنسرت بنیامین در گرگان

12 مهر 92 : کنسرت رایگان و صدم بنیامین در دریاچه«شهدای خلیج فارس» تهران

19مهر 92: کنسرت بنیامین در تبریز

2آبان 92: کنسرت بنیامین در کیش

2 آذر 92: انتشار ورژن جدید تک آهنگ آشوب

29آذر 92: درگذشت نابهنگام همسر بنیامین

19دی 92: انشار موزیک ویدیو هفته عشق با تکنولوژی دالبی

7بهمن 92: انتشار تک آهنگ یه خونه به یاد همسرش

14 اسفند 92: انشار سومین آلبوم رسمی بنیامین به نام 93

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
پیوندها

هیف این گروه همدل اما .......................

شنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۳، ۰۹:۰۲ ب.ظ

http://www.musicema.com/sites/default/files/styles/300/public/IMG11423472.jpg

پدر داغدار نیما وارسته گفت: «امروز شما ناظر مردی هستید که غمبارترین مصیبتی که برای یک فرد می‌تواند پیش بیاید، برایش پیش آمده.» و بعد جمعی که آنجا بودند و بیشتر از دوستان نیما و نوازنده و آهنگساز بودند را «فرزندان خود» نامید و از آنها خواست یاد نیما را زنده نگه دارند و از «بنیامین» خواهش کرد برنامه‌ای که قرار بود در ارومیه با نیما داشته باشند و مصادف با شب هفت او می‌شود را برگزار و یاد نیما را در آنجا زنده نگه دارند.
بعد علی ضیا از فرید احمدی دعوت کرد که برای صحبت پشت تریبون قرار بگیرد. فرید گفت: «هوا بوی نم گرفته/ دوباره دلم گرفته/ صدای گریه بارون/ تو خیابون دم گرفته» و بعد از شور زندگی و خوبی‌های نیما گفت و ضمن تسلیت از صمیم قلب به خانواده‌اش، از آنها خواست آنها را فرزندان خودشان بدانند و از جدیت نیما گفت که «وقتی برای یک نفر ساز می‌زد، انگار برای کل دنیا ساز می‌زد.» و احترامی که او به مخاطب می‌گذاشت و به کارش اهمیت می‌داد و گفت که همه‌شان چه‌قدر داغدارند.
مهم‌ترین نکته صحبتش همان بود که یک بار دیگر بر آن تاکید کرد؛ اینکه آنها مثل فرزندان این پدر و مادرند. بنیامین آنجا با چشمان اشکبار ایستاده بود. کسی که در مدت کمتر از یک سال دوبار داغدار شده بود. بار قبل یک نفر مثل یک صاحب‌عزا کنارش ایستاده بود که کم از اعضای خانواده‌اش نبود برایش و حالا خودش رفته بود و داغش را به دل همه و به دل داغدیده بنیامین گذاشته بود. نمی‌دانم اگر بنیامین آنجا پشت تریبون می‌رفت، چه می‌گفت.

اوقات خوش آن بود که با دوست به سر رفت
 
باید پای صحبت‌های بنیامین نشسته باشید تا بدانید چه‌قدر به گروه همکارانش تعلق خاطر دارد و واقعاً او یک بار دیگر به معنای واقعی کلمه داغدار شد. چند ماه قبل ستون زندگی شخصی‌اش؛ همسرش رفت و حالا ستون موسیقایی گروهش. گروهی که چندین سال با هم زندگی و کار کرده و تازه آلبوم‌شان را به سرانجام رسانده بودند و کنسرت‌هایشان آغاز شده بود. حتماً همه اینها امتحان الهی است و بنیامین خودش اهل این اعتقادها و باورهای معنوی است و لابد باز هم از این امتحان با مدیریت صحیح می‌گذرد؛ اما چه‌قدر سخت است افسوس از دست دادن هنرمندی مثل «نیما وارسته» و چه‌قدر سخت است جایگزینی آن همه زندگی و همراهی او با گروه بنیامین که حاصلش این همدلی بی‌نقص بود. شیشه همدلی‌های آنها ترک برداشته و زلزله افتاده است در این ساختمان. نه به خاطر اتمام این دوستی‌ها که آن دوستی‌ها معتبرتر شده است، به این خاطر که یکی از آنها ناگهان و بی‌خبر پر کشید و رفت.
 

***
 

 نیما با خیلی‌ها کار کرده بود، از جمله با حمید عسکری که این اواخر کنسرت‌هایی را هم در ایران و خارج از کشور برگزار کرده بودند. همو که بی‌تابی‌اش بر همه تصاویر روز بدقه نیما نقش بسته. مثل رضا تاجبخش نازنین که یکریز مثل ابر بهار گریه می‌کرد. نیما در گروه‌های دیگر هم بود، اما این حضور کمتر از گروه بنیامین حالت گروهی داشت. آنها یک کُلِ به‌هم‌پیوسته شده بودند. چند سال آخر را مدام در آن استودیوی خیابان فاطمی بودند و چه وسواسی داشت بنیامین برای آنکه نشان دهد در این گروه هر کس کار خود را دارد و واقعاً هم یک گروه خوب موسیقیایی درست شده بود؛ هر چند که به‌هرحال خواننده بیشتر از همه توی چشم است و شناخته می‌شود.

آنها حدود داشتند و محدوده و علاقه به همکاری و رفاقت. داشتند برنامه‌ریزی می‌کردند برای یک همکاری که حالا حالاها ادامه داشته باشد و خلق کند. آلبوم «بنیامین 93» محصول همدلی‌های این سال‌های آخر بود که -خوب یا بد- مستقل و منسجم بود، چه در سبک و سیاق و چینش اشعار فرید احمدی، چه در نوع خواندن بنیامین و چه در موسیقی و تنطیم که پیوسته و مثل یک کلِ تکه‌تکه بود. همه اینها حاصل دانش و سلیقه‌ای است که نیما وارسته طی سالیان به دست آورده و حالا دیگر در عین جوانی، یک موزیسین باتجربه و صاحب سلیقه بود. البته بر آنچه قرار بود به عنوان بنیامین 93 منتشر شود، غم پاشیده شده بود با درگذشت ناگهانی همسر بنیامین و حالا بر این گروه منسجم و خوب ضربه‌ای سخت خورده است با کوچ ناگهانی نیما از تار و پود آن.

ذوقی چنان ندارد بی‌دوست زندگانی                     دودم به سر بر آمد زین آتش نهانی
 

***

 
امیدواریم این آخرین بدشانسی بنیامین و فرید و علی منصوری و این گروه دوستان باشد. او و فرید و دوستان باید هم پسران خوب پدر و مادر داغدیده نیما باشند و هم جای خالی او را پر کنند که این هر دو سخت است. خیلی سخت. چه چیز می‌تواند جای رفاقت‌هایی را که ذره‌ذره جمع شده و به یکدلی تبدیل شده بود، بگیرد. این رفاقت‌ها و همدلی‌ها روح این گروه بود. امید ما به درایت بنیامین است که انشاءالله از این امتحان سخت هم سربلند بیرون بیاید. حیف است موسیقی پاپ ما این همکاری خوب گروهی را که ایجاد شده و می‌توانست الگو باشد را از دست بدهد. از کار گروهی منسجم و حرفه‌ای مثل گروه‌های بزرگ موسیقی در کشورهای دیگر، اینجا فقط اسمی بود و گروه‌هایی اندک که گروه بنیامین می‌توانست مثال آن باشد. حالا از این گروه صدای ویولن سحرانگیز و سلیقه شیرینش در تنظیم رخت بربسته، اما خدا هست بنیامین.
 
فکرم به همه جهان بگردید                           وز گوشه صبر بهترم نیست
با بخت جدل نمی‌توان کرد                           اکنون که طریق دیگرم نیست
بنشینم و صبر پیش گیرم                                      دنباله کار خویش گیرم

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی